Liity jäseneksi

Jäsenyys tuo mukanaan monia etuja, joista tärkein on edunvalvonta työpaikallasi. Työskentelit sitten yksityisellä taikka kunnallisella puolella on turvanasi aina vahva luottamusmiesjärjestelmä. Luottamusmiehellä on järeämmät aseet käytettävissään ajaessaan liittoon ja yhdistykseen kuuluvien asioita: jos asioita ei saada ratkaistua yhteisymmärryksessä, luottamusmies selvittää niitä työnantajan kanssa. Jos asia ei ratkea, liittoon kuuluvien työntekijöiden ja työnantajien asioita setvitään myös liittojen välillä. Viime kädessä voidaan mennä ammattiliiton tukemana oikeuteen.

Työpaikkasi luottamusmies neuvottelee sinun parhaaksesi niin paikalliset erät kuin muutkin edut. Liitto myös neuvottelee varsinaiset työehtosopimukset ja yhdistyksellä on oma jäsen JHL hallituksessa, joten voimme siis vaikuttaa suoraan.

Jäsenmaksu on täysimääräisesti verovähennyskelpoinen.

JHL tarjoaa myös kattavaa koulutusta, usein kurssit ovat maksuttomia tai työnantaja, liitto tai yhdistys tukee kurssille osallistumista. Kurssit liittyvät usein edunvalvontaan tai yhdistystoimintaan - mutta tarjolla on myös muita työelämän taitoja kartuttavia kursseja (kansalaistoiminta, ATK-kurssit, esiintyminen ja viestintä). Lisäksi tarjolla on myös ammatillista täydennyskoulutusta. Katso myös koulutussivu

Yhdistyksellä on oma mökki jäsenistön käytössä kauniilla paikalla lähellä helsinkiä. Yöpyminen on todella edullista: vuoden 2015 alusta hinta on 10€/vrk.

Jäsenetuja